Terug in Takoradi.

16 maart 2022 - Barneveld, Nederland

Afgelopen donderdag zijn we gaan varen naar Takoradi een andere have plaats in Ghana.
Voordat het schip naar Tema kwam was het voor 3 weken in Takoradi.

Maar nadat ze 3 dagen open waren voor het publiek kwam er een Covid uitbraak op het schip.
Ongeveer 160 positief getesten.
Natuurlijk ging het schip onmiddellijk in isolatie dus de rest van de tijd daar kon er niemand meer aan boord komen.
Dat was een teleurstelling want de Logos Hope is voor sommige mensen het evenement van het jaar.
Vandaar dat we nu weer terug komen voor een week om het een 2e kans te geven voordat we weer doorgaan op schema.

Ik ben nu al een maand op het schip.
De training die ik volg om een schipmedewerker te worden duurt nog ongeveer 2 weken.
Ik leer veel over navigatie, het besturen van het schip, beveiliging tegen piraten of andere kwaad willenden.
Maar ook over verschillende alarm systemen, hoe met touwen om te gaan en wat al niet meer  erbij komt kijken.

Op het moment ben ik betrokken bij een project genaamd ‘Schip tot Schip’.
Het is een wereldwijde beweging waarbij er word geconcentreerd op het haven leven.
Zowel scheepsbemanning als  haven arbeiders.
Op het moment dat we in een haven liggen bezoeken we elk schip in die haven en proberen met hen een gesprek aan te gaan en eventueel wat van het Evangelie te delen.
We delen bijbels uit en bidden voor de bemanning.
Het interessante daarvan is dat de bemanning heel divers is.
Het zijn mensen uit alle mogelijke  landen van de wereld.
China, Filipijnen, Rusland, Oekraïne, Polen enz.
Je hoeft bij wijze van spreken niet naar een land te gaan waar je moeilijk binnen komt met het Evangelie maar naar een naburig schip.
Het idee is dat het Evangelie met hen word gedeeld en zij het naar hun eigen land brengen.

Ik vind het een fantastisch initiatief en ben blij dat ik er deel van kan uitmaken.
Het is wel zeer moeizaam om te evangeliseren aan mensen uit Europa.
Mensen zijn minder open om te luisteren dan mensen in Afrika.
Maar dan besef je ook: we hebben allemaal een ziel en uiteindelijk gaan we allemaal naar dezelfde plek als we God niet kennen.
Of er nou openheid is of niet.

Dus ik bid voor wijsheid op welke manier deze mensen tegemoet te komen.
Voor liefde en geduld, net als Christus Jezus om door te kunnen gaan met het soms moeizame werk.
God wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat. ( 2 Petrus 3:9)

Mocht u Geerline willen steunen, dan kan dat als volgt:

Machtiging via internet:
Dit kan heel gemakkelijk via: Donatie Geerline
Maar als u het zelf wilt overmaken, dan kan dat ook:
Rekening nr:    NL13 RABO 0114 2329 38
T.n.v.:                Operatie Mobilisatie
Omschrijving:  Gift voor Geerline van den Bosch / Logos Hope

En…. Operatie Mobilisatie is een ANBI instelling, dus fiscaal als gift aftrekbaar.