Nieuw reisdoel

21 januari 2022 - Barneveld, Nederland

Beste lezers.
Inmiddels ben ik alweer ruim anderhalve maand in Nederland. Het was fijn om met de kerstdagen bij mijn familie te mogen doorbrengen. De afgelopen weken is er bezinning geweest en er is gepraat en gekeken met OM en met het thuisfrontteam over wat vervolgstappen zouden kunnen zijn.
Doordat het verblijf in Zambia uiteindelijk één jaar geworden is, in plaats van twee jaar, is het verlangen er om nog werkzaam te mogen blijven voor Operatie Mobilisatie. Om op een ander project nog een jaar werkzaam te zijn
En met een dankbaar hart kan ik zeggen dat ik 31 januari aanstaande mag vertrekken naar Ghana! Daar ligt het zendingsschip Logos Hope van Operatie Mobilisatie. Ik mag voor een periode van één jaar meevaren.

Mensen nodig op Logos Hope
Toen ik nog op mijn werkvergunning voor Zambia zat te wachten in Tanzania hebben verschillende mensen me al geïnformeerd over het OM schip de Logos hope. Het schip heeft mensen nodig, er zijn op het moment minder bemanningsleden mede vanwege corona. Ik zou graag daar werkzaam willen zijn waar mensen nodig zijn, dus kwam het verlangen er om daar heen te mogen. Een verandering van koers maar met hetzelfde doel voor ogen: mensen bekend maken met het evangelie.
Na daarover in gebed te zijn gegaan en in overleg met OM, het thuisfrontteam en de kerkenraad, werden deuren geopend om te mogen vertrekken.

Wat is Logos Hope
De Logos Hope is een groot schip dat sinds 1970 de wereld rond vaart en de havens aandoet met als doel  om kennis, hulp en hoop aan mensen te brengen.
Dit wordt op verschillende manieren gedaan. De Logos heeft de grootste varende christelijke  boekwinkel ter wereld. Mensen kunnen aan boord komen om voor een voor hen betaalbare prijs boeken te kunnen kopen.
Dat is een goede reden voor mensen om het schip aan wal te laten wanneer je niet zit te wachten op het evangelie maar wel op lectuur. Bijvoorbeeld in moslim landen. Daarbij gaat de bemanning ook aan de wal om te evangeliseren, activiteiten te organiseren en hand en spandiensten te verrichten voor de lokale bevolking zoals bijvoorbeeld: zuiveringsmiddelen voor water uitreiken, brillen aanmeten enz.
Door middel van woord en daad worden mensen in aanraking gebracht met het evangelie. Mijn doel is om mensen het evangelie te vertellen zodat zij hun leven kunnen leven voor Gods glorie. Zodat zij tot het eigenlijke doel van hun leven kunnen komen, een leven tot de eer van God.
Ik kijk er daarom ook naar uit om met het schip mee te gaan.
31 januari vlieg ik naar Accra in Ghana, waar het schip op dat moment ligt. Tot eind februari hopen we in Ghana te verblijven. Van daaruit gaan we in maart naar Liberia (een land iets westelijker gelegen in Afrika) en in april naar Spanje. Het schip ligt over het algemeen 2 weken tot een maand in een haven.
Ik hoop binnenkort een video te plaatsen waar ik vertel over dit nieuwe project!

1. Marja Vonk:
    24 januari 2022
    hallo Geerline,
    Fijn dat je een nieuwe uitdaging hebt gevonden. Wij vinden het leuk om op de hoogte te blijven van jou bezigheden en ervaringen aldaar. Een hele belevenis om op zoveel plekken te mogen komen. Wij hopen dat jij wat mag betekenen voor de mensen die op jou pad komen. Van harte God' s zegen daarbij toegewenst, en een groet uit Otterlo van Arie en Marja Vonk
  2. Geerline Van den bosch:
    26 januari 2022
    Dan jullie wel.
    Ik ben heel benieuwd en zal inderdaad iedereen op de hoogte houden zo goed als mogelijk.
  3. Gert en Erna van Trierum:
    29 januari 2022
    Ha Geerline, prachtig dat je met Logo's Hope meegaat. We wensen je van harte de zegen van de Heere toe en Gods nabijheid zoals zo mooi beschreven staat in Psalm 12l.
    Met een hartelijke groet, Ern en Gert