Een week op de Logos Hope

12 februari 2022 - Barneveld, Nederland

Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik bijna 2 weken weg van huis.
Ik heb er nu een week quarantaine en de eerste week op het schip erop zitten.
Het voelt alsof ik al een paar maanden weg ben, waarschijnlijk vanwege de vele indrukken.

De quarantaine was in een hotel in Accra, de hoofdstad van Ghana daar ben ik ongeveer een week gebleven.
Elke dag kwamen er nieuwe mensen binnen druppelen die ook in quarantaine moesten voor het schip.
Totdat we uiteindelijk compleet waren met een groep van 45 mensen.
sommige mensen gingen voor 3 maanden anderen voor een jaar tot 2 jaar.
De tijd in het hotel hebben we gebruikt om elkaar te leren kennen, door elke dag groeps activiteiten te doen zoals bijbelstudies, zangavonden enz.
Toen was het moment aangebroken om naar het schip te gaan nadat iedereen opnieuw een covid test had gedaan.
Iedereen was erg enthousiast en benieuwd, want gelukkig was iedereen negatief getest, want anders moest je achter blijven in het hotel.

Toen we bij het schip arriveerden, werden we op een hartverwarmende manier begroet.
Iedereen stond op het schip met vlaggen uit tientallen verschillende landen te roepen en te juichen om ons welkom te heten.
Dat was een fantastische en bemoedigende ervaring.

Tijdens de week op het schip zijn we bezig geweest met de training  die elke nieuweling moet ondergaan.
De eerste week worden er verschillende onderwerpen behandeld zoals cultuur verschillen, schrijven van nieuwsbrieven, gezonde tijdsverdeling enz.
Dat laatste onderwerp heeft mij erg geholpen.
Het schip is een drukke plek waar bijna 300 mensen zijn en het schema is heel druk.
Het trainings schema is van 7 uur s’morgens tot 8 of 9 uur s’avonds.
Het is gemakkelijk om tussen het drukke schema en de vele mensen verloren te raken en geen tijd over te houden om bijbel te lezen en te bidden.
Mijn doel is om prioriteiten te stellen en heel bewust elke dag tijd vrij te maken voor deze dingen.

Mijn 2e week zal meer gaan over veiligheid op het schip en aan het eind van die week krijgen we ieder een envelop met daarin het team waar we bij gaan aansluiten.
ik heb me opgegeven voor het deck (onderhoud en veiligheid van het schip)
of de gally (de keuken).
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.
De volgende keer dat ik schrijf hoort u daar meer over.

Mijn gebedspunten zijn:
- Discipline in het tijd vrijmaken voor gebed en bijbel lezen.
- Goede connecties maken met de mensen hier.

Geerline heeft ook een introductie filmpje gemaakt, zie:
Introductie filmpje