Kairos.

12 februari 2024 - Lunteren, Nederland

Kairos betekent de juiste tijd, Gods tijd is de juiste tijd.
Tijd voor wat? Tijd om alle volken met het Evangelie te bereiken. Tijd dat mensen over de hele aarde God verheerlijken.
Kairos is de naam van een training die ik de afgelopen week aan boord heb gevolgd. Ik ben dankbaar dat ik dat nog heb mogen doen kort voor mijn terugkomst naar huis.
Kairos is een training voor de zending. Ik heb er veel van geleerd. Onder andere dat God vanaf het begin zijn oog had op alle volken. Ik dacht in het begin dat alleen Israël was uitverkoren en vroeg me af wat er zo speciaal aan hen was.
Nu weet ik dat God in zijn goedheid 1 volk heeft gekozen om een belangrijke rol te spelen in het volbrengen van zijn Plan voor de wereld. Abraham en later Israël werden gezegend met de kennis van God om daarmee tot zegen te zijn voor de mensen om hen heen. En wij als Abrahams kinderen in het geloof hebben dezelfde zegen en daarmee de verantwoordelijkheid om tot zegen te zijn en een levende getuigenis van Gods grote naam.

Ik heb geleerd dat naties in de Bijbel een andere betekenis heeft dan de politieke structuur wat we vandaag de dag als land zien. Er worden meer verschillende stammen mee bedoeld.
Er zijn namelijk in de meeste landen wel christenen op dit moment, dus we kunnen het idee hebben dat onze opdracht is volbracht.
Maar binnen wat we zelfs christelijke landen noemen, kunnen verschillende groepen mensen leven met een andere taal en dusdanig verschillende culturen, dat ze niet met het Evangelie in aanraking komen.
Er zijn op het moment ongeveer 6900 groepen die nog nooit van God hebben gehoord, dat is meer dan 40 procent van de wereldbevolking.

Ik heb ook geleerd over wereld migratie en het effect dat dat heeft op de zending. Mensen uit landen zoals China, India en zelfs het Midden-Oosten komen naar Nederland als studenten. Sommigen komen als vluchtelingen uit landen waar het moeilijk is om te evangeliseren. Ze zijn nu binnen handbereik. Denken we aan eventuele negatieve invloed op de economie of zien we het als een gouden kans om Gods naam groot te maken bij alle volken.

Het is ontroerend om te zien hoe God de Vader zich bekommert om een wereld verloren in schuld. De hoop dat Hij alle dingen nieuw gaat maken en ons deelgenoot wil maken door Christus is onbeschrijfelijk.

Het is me een eer en genoegen deel uit te maken van Gods plan voor de volken. Bid alstublieft voor mij dat het vuur niet uitdooft en dat ik standvastig en onwankelbaar het werk van de Heere mag voortzetten, ook wanneer ik op 16 februari thuis hoop te komen.

Daarom, mijn geliefde broeders, wees standvastig, onwankelbaar, altijd overvloedig in het werk van de Heere, in de wetenschap dat uw inspanning niet tevergeefs is in de Heere.

1. Dick de jong:
    19 maart 2024
    Hoi geerline, wat is er mooier dan een vat te zijn in de handen van god! Hem tot eer. Van onszelf prutsers, maar in hem meer dan overwinnaars. Mooi om in islamitische omgeving over Jezus te hebben. Vooralnover jezus. Want jezus wordt in elke religie verdonkeremaand, weggestopt. Begrijpelijk!! Want de duivel is doodsbang voor jezus. Terecht! There is no access to the Father outside Jesus. En vertrouw op God. Hij is God!! De ik ben nog nooit veranderd. Hij zorgt dat er mensen op je pad komen! Jij hoeft alleen maar te getuigen. The work is God’s, the door is ours!!! Revelation 3 i believe. I am standing at the door, knocking!! En God opent harten!! Echt. Zo vett om dat van dicht bij mee te maken. Ja, die naties, geen landen maar tribes! Ik zit in india, hier idem. Zo vett! Gods zegene je en Hij behoede je! En…. Hij doe zijn aanschijn over je lichten… shaloom!!!

Jouw reactie