Outreach Lugoba

30 augustus 2021 - Dar es Salaam, Tanzania

Ik ben volgende week al weer een maand in Tanzania.

De werkvergunning voor Zambia is nog steeds in de proces

Ik heb een visa voor een maand in Tanzania die ik gisteren heb laten verlengen.

De gemiddelde werkvergunning duurt een maand om uit te komen maar het kan ook langer duren.

Dus voor mij is het gewoon afwachten en vertrouwen op de Heere God.

Het afgelopen weekend ben ik met een evangelisatietrip mee geweest.

Ons team bestond uit 6 vrouwen en 4 mannen.

We gingen naar een dorpje genaamd Lugoba.

Er wonen daar veel moslims dus het evangelie is nodig daar.

We zijn er geweest van vrijdag tot en met zondag.

Het programma was als volgt:

-          In de morgen deur tot deur evangelisatie.

-          In de middag en avond een evenement met zingen en een preek in de openlucht.

-          Op zondag hadden we in de morgen een kerkdienst van 10:00 tot 14:00 en daarna het zelfde middag programma.

We verbleven met een dominees echtpaar die naast hun kerk woonden.

Verschillende kerkleden sloten zich bij ons team aan tijdens het programma.

We vergaderden als een team in de kerk omdat dat de grootste ruimte was op het terrein.

Op de plek waar we verbleven was er geen elektriciteit en stromend water.

Waar ik het meest problemen mee had was het fijt dat ik niet vaak mijn handen kon wassen.

Voordat we gingen eten werd er een emmer met troebel water binnengebracht.

Met een beker konden we dan water over onze handen gieten om ze zo te wassen.

Het douchen bestond uit het wassen vanuit een emmer achter het huisje in het donker, in de buitenlucht.

De mensen waren verbaasd dat ik me probeerde te wassen met een handdoek om me heen.

Ik gaf aan dat ik normaal gesproken niet gewend was om met 3 andere mensen me buiten te wassen.

Als vrouwen sliepen we in een kamertje met 9 mensen.

De 5 vrouwen van het team en daarbij kwamen nog de 3 dochters van het dominees echtpaar en een inwonende tante of iets dergelijks.

We hadden 1 matras die we besloten horizontaal neer te leggen zodat we met vier mensen ons hoofd erop konden leggen en de rest van ons lichaam op de grond.

De muren van de kamer waren niet af er zaten veel gaten in, daarbij was er geen deur zodat de kippen binnen konden komen.

De mannen sliepen in een tentje.

Wat ik voornamelijk tegenkwam tijdens het evangeliseren waren mensen die bereid waren te luisteren maar dan op het laatst aangaven zich niet te willen bekeren.

“ik ben moslim en ik ga naar de hemel door mijn geloof en jij gaat naar de hemel door jouw geloof.

Uiteindelijk komen we op dezelfde plek uit”

Wat ik me moet herinneren is dat het niet aan ons is om de mensen te overtuigen maar aan God.

De heilige geest kan de harten van de mensen openen en hen doen begrijpen.

Het is aan ons om het evangelie te delen en dat hebben we gedaan.

Dank punt:

Dank God voor de interessante ervaring van de evangelisatie trip.

Gebedspunt:

Bid voor een positieve uitkomst van mijn werkvergunning aanvraag.

Bid voor de mensen in Lugoba dat ze het evangelie kunnen verstaan.