Corona

23 juni 2022 - Sevilla, Spanje

Sinds de laatste corona uitbraak is er een hoop gebeurd. Er waren een paar corona gevallen aan boord. Op een professionele manier werden ze meteen in isolatie gezet aan boord en ze kregen de mogelijkheid om aan wal te gaan als ze wilde. Daar zouden ze meer ruimte hebben dan een kleine hut met 4 personen. Het bestuur heeft veel geleerd van de vorige uitbraak en wilde het beste voor de bemanning. Gedurende de laatste uitbraak ging het hele schip dicht. Een groot aantal van de mensen moesten in hun hut blijven voor een aantal weken. 1 uur per dag luchten op het bovenste deck. Van daar nu de mogelijkheid om aan wal te gaan. Het schip had verschillende appartementen gehuurd op een complex een half uur van de haven. Daar konden we voor 5 dagen verblijven als we daarna negatief waren mochten we terug naar het schip en weer aan het werk wel met een masker en eten in een aparte eetkamer. Ik zeg we want ja inderdaad ook ik heb corona gehad. Het was de eerste keer en ik had er niet op gerekend. Ik was wel verkouden maar ik dacht dat het door de airco kwam die uit volle macht aan het blazen was in mijn hut. Toen ik hoorde dat ik positief was schrok ik me een hoedje. 5 dagen in isolatie leek me niet zo aantrekkelijk.

Terugkijkend op de situatie  voel ik me gezegend. Ik heb geleerd dat de Heere God goede plannen voor ons heeft door gezondheid en ziekte goede en slechte tijden. Door mijn corona had ik meer tijd om te rusten, tijd voor zelfreflectie en Bijbelstudie, ik kwam na 5 dagen weer met goede moed terug aan boord.

Gelukkig ging het schip deze keer niet dicht. Door goede omgang met de situatie en de verschillende teams aan boord die elkaar hielpen en elkaars gaten opvulden kregen we het voor elkaar open te blijven voor publiek. Gods werk moet doorgaan. Ik wil iedereen bedanken voor gebed voor mij en voor het schip. Gebed is een machtig wapen die ons door crisissen kan heen helpen.