Back on the base!

4 juni 2021 - Milliken Airport, Zambia

Ik ben sinds een paar weken weer terug in Kabwe.

Blij dat voor nu alles weer een beetje bij het oude is en dat ik weer in mijn ministry  kan werken.

4 van onze kinderen zijn van onze kinderwerken naar normale scholen gegaan.

Dat is goed nieuws omdat de ouders van deze kinderen hebben ingezien dat onderwijs belangrijk is.

Ik hoop dat er velen zullen volgen.

Ik ben ook heel blij met het feit dat er een aantal nieuwe vrijwilligers van de gemeenschap is bijgekomen om te helpen met het kinderwerk

We hebben kinderen van verschillende leeftijden en niveaus dus het is moeilijk om de kinderen te kunnen helpen met maar 2 mensen.

Daarbij is het belangrijk om mensen van de gemeenschap te hebben die aanhaken omdat zo de kansen groter worden dat het project voortzet.

Het is namelijk eerder gebeurd dat er bijvoorbeeld zendelingen kwamen om kinderwerk te doen.

Toen diegene onverwacht stierf, stierf de ministry met haar.

Mama Andrea en ik zijn beiden buitenlanders hier. Als wij weg gaan is het project ook weg, tenzij lokale vrijwilligers dit oppakken.

Wat mijn visum betreft ben ik veilig tenminste voor de komende maand.

Ik heb een tijdelijke vergunning gekregen voor 3 maanden.

Die loopt de 29e  van juli af.

Voor die datum moet ik weer in het buitenland zijn.

Het visum voor Malawi is nog steeds niet afgegeven dus er is een mogelijkheid dat ik naar een ander land moet. Gelukkig zijn er in de omliggende OM locaties genoeg dus dat is een veilige gedachte.

Ik hoop van harte dat het deze keer goed gaat met het proces en dat mijn werkvergunning snel word goedgekeurd zodat ik weer naar Zambia kan.

De onzekerheden door Covid zijn groot en nieuwe regels creëren veel onduidelijkheid. Maar we mogen vertrouwen hebben op God en zullen zien hoe de tijd de weg wijst.

Gebedspunt:

-          voorspoedig visa proces

-          voortzetting van het kinderwerk, ook onafhankelijk van zendelingen.

Dank punten:

-          Dank de Heere God voor mijn tijd terug op de basis.

-          Dank God voor nieuwe vrijwilligers in de ministry.